............. محسن صمدی .............

.......... سایت شخصی محسن صمدی......... MOHSEN SAMDADI
خبری


کارگزاران


سایت شخصی مهندس محسن صمدی
وب سایت
وب سایت
بورس سرا آنلاین

mohsen samadi

🔺 ℳ❆みֆΞЛ ⌛

آخرین مطالب
  • ۱۹ آذر ۹۶ ، ۲۳:۰۳ راز پیشرفت ژاپن
  • ۰۵ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۴۰ کاریکلماتورهای تلخ و شیرین
  • ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۳۷ سخنان زیبا و آموزنده الهی قمشه ای
  • ۰۳ فروردين ۹۴ ، ۱۹:۵۱ 8 نکته برای افراد کم اراده
  • ۰۳ فروردين ۹۴ ، ۱۹:۲۱ خواب
  • ۱۸ اسفند ۹۳ ، ۲۱:۴۰ دل 7
  • ۱۸ اسفند ۹۳ ، ۲۱:۴۰ دل13
  • ۱۸ اسفند ۹۳ ، ۲۱:۳۹ دل12
  • آخرین نظرات
    نویسندگان


    ............. محسن صمدی .............

    .......... سایت شخصی محسن صمدی......... MOHSEN SAMDADI


    ۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

    مکس پین
    ۰۱ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۵۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
    بازیگران خواننده، بیشتر و بیشتر می شوند «تب» شاید بهترین واژه‌ای باشد که بتوان برای این اتفاق به کار برد. خواننده شدن بازیگرها، تبی است که بین قشر بازیگران حرفه‌ای افتاده است و به‌سان تب برفکی در میانشان شیوع پیدا کرده. روزنامه تهران امروز: «تب» شاید بهترین واژه‌ای باشد که بتوان برای این اتفاق به کار برد. خواننده شدن بازیگرها، تبی است که بین قشر بازیگران حرفه‌ای افتاده است و به‌سان تب برفکی در میانشان شیوع پیدا کرده. این تب، نه یکی و نه دوتا، بلکه لشکر عظیمی از بازیگران، اعم از زن و مرد را درگیر کرده! با روندی که در پیش است به‌نظر می‌رسد تا چند سال دیگر همه بازیگرهایمان خواننده می‌شوند و ما با بازیگرانی طرفیم که بعضی نقش‌ها را به‌خاطر انتشار آلبوم‌شان رد می‌کنند و سینما خالی از بازیگر خواهد شد! بعد از حامد بهداد، مهران مدیری، بهرام رادان، امین حیایی و چند ستاره سینمایی، «رضا رویگری» هم آلبوم جدیدش به نام «کازابلانکا» را منتشر کرده. آلبومی که شاید از نظر صدایی، چندان ارزشی نداشته باشد اما از نظر آهنگسازی و تنظیم در سطح کیفی خوبی قرار دارد. رویگری پیش از این، دو آلبوم «غوغا» و «از عشق گفتن» را نیز منتشر کرده بود. او را بیشتر با ترانه «ایران ایران» می‌شناسیم. علاوه بر آقایان بازیگر، خانم‌های بازیگر نیز این وادی را ازحضورشان بی‌نصیب نگذاشته‌اند. بعضی از آنها مثل مریم امیرجلالی، بهنوش بختیاری و حتی مهناز افشار نیز دستی به آتش برده‌اند و کارهایی کرده‌اند. البته نه در حد و اندازه‌های انتشار آلبوم! سوپراستار خواننده‌ها «محمدرضا گلزار» پیش از آنکه سوپراستار سینما باشد خواننده است. او فعالیت موسیقی‌اش را از سال ۱۳۷۶ به عنوان گیتاریست با گروه آریان شروع کرد. گلزار در نواختن گیتار، ارگ و پرکاشن مهارت دارد. اما بعدها از این گروه جدا شد و وارد دنیای سینما شد. او همچنین قصد داشت که با گروه دارکوب کار کند که به دلایلی این همکاری پیش از آنکه آغاز شود، پایان یافت. او هم‌‌اکنون یک گروه موسیقی مستقل با نام REZZAR دارد که مخفف نام محمدرضا گلزار است و او این برند را به نام خودش ثبت کرده‌است. گلزار در سال ۱۳۷۹ برای نخستین بار در فیلم سام و نرگس ساخته ایرج قادری بازیگری سینما را تجربه کرد. آقای رسم زمانه «رسول نجفیان» قدیمی‌ترین خواننده-بازیگری است که همه او را با آهنگ آشنای «رسم زمونه» می‌شناسند. ترانه‌ای که برای اولین بار در سال ۷۴ و در برنامه زنده «شب بخیر تهران» از شبکه ۵ پخش شد. نجفیان در آن برنامه به صورت اتفاقی این ترانه را نواخته و خوانده! او موسیقی را از جوانی دنبال می‌کرد. دوتار را پیش یک روستایی به نام عاشق حیدر همدانی یاد گرفت. به گفته خودش در دهه ۵۰ و ۶۰، عمده وقتش را به موسیقی اختصاص داده. او حتی در دو اثر سینمایی و تلویزیونی، در سال‌های ۶۹ و ۸۴ به‌عنوان آهنگساز حضور داشته. اولین آلبومش به نام «بی بی‌جان» که رسم زمونه هم در آن است در سال ۷۵ منتشر شد. بعد از آن سه آلبوم دیگر به نام‌های «کوچه پس کوچه»، «با عاشورا می‌گریم» در سال ۸۳ و «بی بی‌جان-آهوی زخمی» در سال ۸۸ را منتشر کرد. مرد سه‌هزار چهره «مهران مدیری» فعالیتش در زمینه موسیقی را با دکلمه اشعار و خواندن تیتراژ برای سریال‌های تلویزیونی تجربه شروع کرد. اولین کارش نیز در همکاری با «بهروز غریب‌پور» شکل گرفت و برای انتشار آلبومی برای کودکان فعالیت کرده. او در سال ۱۳۷۸ در آلبوم «دلتنگی‌ها» اشعارهاتف علیمردانی«را دکلمه کرده و سال ۱۳۷۹ نیز آلبوم «از روی سادگی» را با آهنگسازی «بابک بیات» و «فردین خلعتبری» اجرا کرد. مدیری سال ۸۹ هم تک آهنگی با عنوان «دارکوب» را در آلبوم گروه موسیقی دارکوب خواند. او در فاصله سال‌های ۸۲ تا ۹۱ تیتراژ بعضی فیلم‌هایی را که خودش ساخت اجرا کرد و همین باعث شد به تیتراژ خوانی و همینطور انتشار آلبوم دست بزند. خواندن تیتراژ فیلم سینمایی همنفس، سریال‌های تلویزیونی مهر و ماه، شب‌های برره، باغ مظفر و همچنین سریال قهوه تلخ از فعالیت‌های موسیقایی مهران مدیری است. مارلون براندو می‌خواند! «حامد بهداد» که به عنوان یکی از بازیگران پر جنبش و جوش سینما شناخته می‌شود این تحرک و انرژی‌اش را به موسیقی هم برده و به عنوان خواننده چند کار ضبط کرده است! بهداد به‌عنوان خواننده مهمان با گروه موسیقی دارکوب به سرپرستی «همایون نصیری» همکاری می‌کند و در چند کنسرت این گروه حضور داشته است. او قرار است به زودی آلبومی مستقل به تهیه‌کنندگی «علی اوجی» روانه بازار موسیقی کند. او تا به‌حال چند تک‌آهنگ منتشر کرده است بعضی از آنها تیتراژخوانی فیلم و سریال است. از جمله آنها می‌توان به «اگه تو باشی کنارم» (تقدیم به زلزله‌زدگان بوشهر/ اردیبهشت 1392)، «مثل یک کابوس» (تیتراژ سریال مثل یک کابوس/ 1390)، «مرا چشمی‌ست خون افشان»(تیتراژ فیلم سینمایی بی‌تابی بیتا)، «دارم می‌سوزم» (ترانه میانی فیلم سینمایی مجنون لیلی/ 1385) اشاره کرد. او همچنین در آلبوم 25 «رضا یزدانی» در مهر ماه 89 با او همکاری داشته است. پسر‌عمه‌زا هم؟! «محمدرضا هدایتی» را که با صدای شیرین و روستایی «پسرعمه زا» در «کلاه قرمزی» می‌شناسیم با انتشار آلبوم موسیقی در سال 91 با نام «ماه می‌خندد» همه را شگفت‌زده کرد. گرچه او قبل‌تر و در سال 87 نیز آلبومی با نام «برگ و باد» را روانه بازار موسیقی کرده بود اما آلبوم «ماه می‌خندد» تجربه‌ای متفاوت از او بود. به گفته خودش، از کودکی به موسیقی علاقه داشته اما چون در استان محل زندگی‌اش یعنی سیستان‌وبلوچستان امکانات لازم برای پرداختن به این علاقه وجود نداشته، نتوانسته از همان زمان در زمینه موسیقی فعالیت داشته باشد. نکته جالب در مورد هدایتی، صدای خوب اوست که برخلاف بعضی دیگر از بازیگران نشان‌دهنده حرفه‌ای بودنش در موسیقی است. قرار بود آلبومی با نام زابلی نیز منتشر کند که دو قطعه زابلی و سیستانی از او منتشر شده است که به گفته خودش ادای دینی به مردم سیستان‌وبلوچستان است. هدایتی شهریور ماه سال 90 نیز آلبوم مشترکی با «برزو ارجمند» منتشر کرده بود. آلبومی متفاوت «بهرام رادان» با انتشار اولین آلبوم موسیق‍ی‌اش به نام «روی دیگر» رسما وارد دنیای موسیقایی شد. این آلبوم خرداد ماه سال گذشته(سال 91) وارد بازار شد. رادان که تاکنون برنده جوایز سینمایی مختلف و هچنین سیمرغ‌های بلورین جشنواره فیلم فجر بوده است، معتقد است علاقه‌اش به موسیقی و انتشار آلبومش پروسه‌ای 10 ساله داشته و او یکشبه تصمیم نگرفته که خواننده بشود. اما با وجود این ادعا، ناپخته بودن صدای رادان در آلبوم، چیز دیگری می‌گوید! این آلبوم حتی با وجود اسم رادان بر آن نتوانست اقبال خوبی در بازار موسیقی داشته باشد. بعضی از قطعات این آلبوم به زبان انگلیسی خوانده شده است. حیایی هم وارد می‌شود! صدای «امین حیایی» اولین بار در فیلم «سرود تولد» به کارگردانی «علی قوی‌تن» در سال 83 شنیده شد. او مدتی بعد به‌عنوان خواننده در گروه «کویر» به فعالیت پرداخت و اولین آلبومش را با عنوان «باران» به بازار موسیقی عرضه کرد. در این گروه چهره شاخصی چون «همایون نصیری» هم حضور داشتند. حدود 10 سال پس از انتشار «باران»، حیایی باز هم تصمیم به بازگشت به عرصه موسیقی گرفته و این بار قرار است با یک آلبوم «پاپ» شانسش را امتحان کند. حیایی پیش‌تر با خواندن ترانه در فیلم‌های «سلام بر عشق»، «شام عروسی» و «سرود تولد» خوانندگی را تجربه کرده بود. زمزمه‌هایی مبنی بر همکاری زانیار و سیروان خسروی با آلبوم او منتشر شده بود که هنوز قطعیتش اعلام نشده است. آلبوم «پیام نور» که قطعات موسیقی تئاتر «قحطی نور» اثر موزیکال به کارگردانی خود حیایی بود هنوز منتشر نشده است. این تئاتر زمستان سال گذشته به روی صحنه رفت. موسیقی 7 «سیدشهاب‌الدین حسینی» به همراه چندی از دوستانش و همچنین برادرش سیدمهدی حسینی، گروه موسیقی هفت را تاسیس کردند. تاکنون چهار مجموعه آهنگ از این گروه منتشر شده ‌است که شهاب حسینی در آلبوم یک و دو به دکلمه پرداخته و درآلبوم سه و چهار خوانندگی کرده ‌است. این گروه در سال 84 تشکیل شد و به‌خاطر آلبوم‌هایش توانست در میان مردم جا باز کند. بعدها «امیرحسین مدرس» و «امین زندگانی» نیز به این گروه پیوستند. زنان هم دست به کار شدند مریم امیرجلالی اولین خواننده زنی است که همه می‌شناسیم. کسی که در سال 91 اعلام کرد از بازیگری کناره‌گیری می‌کند و به خوانندگی مشغول می‌شود. او درباره این کارش گفته بود: «حرفه اصلی من موسیقی است و خوشحالم که شرایط مهیا شد تا دوباره در این حرفه ادامه فعالیت داده و علاقه اصلی‌ام را دنبال کنم.» به گفته امیرجلالی حتی در سال 84، چهار یا پنج کنسرت در سالن‌های مختلف ازجمله بهمن، فرهنگ، ارسباران و... برگزار کرده بود، که یک کنسرت ویژه بانوان بود و باقی به صورت عمومی برگزار شد و استقبال خیلی خوبی از این کنسرت‌ها صورت گرفت. او بعد از خداحافظی از بازیگری چند کنسرت هم برگزار کرد. بعد از او خبری هم از «مهناز افشار» منتشر شد که در یکی از آلبوم‌های روزبه نعمت‌الهی به عنوان همخوان و دکلمه کننده ترانه‌ها حضور دارد. بعد از مهناز افشار خبر پیوستن «بهنوش بختیاری» نیز به یک گروه موسیقی منتشر شد. «زهرا عاملی» (مجری و ترانه‌سرا) یک گروه موسیقی بانوان تشکیل داده است که یکی از اعضای آن بهنوش بختیاری است. این گروه زنانه علاوه بر پاپ به موسیقی جز و بلوز و کانتری هم می‌پردازد. «اندیشه فولادوند» نیز آلبوم «آخرین حرف معاصر» که دکلمه شعرهای خود اوست را در سال 90 منتشر کرد. تکمله به‌نظر می‌رسد تب خواننده شدن سینماگران رو به سردی نمی‌گذارد! تعداد کسانی که از وادی بازیگری به موسیقی می‌روند همچنان رو به زیاد شدن است. حتی محمدرضا فروتن نیز آلبومی منتشر کرد که چندان سر و صدایی نداشت. همچنان باید منتظر باشیم که خبرهای بیشتری درباره گرایش بازیگرها به خواننده شدن بشنویم!
    مکس پین
    ۰۱ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۲۶ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
    وقتی بروسلی در سن 32 سالگی و در اوج شهرت و محبوبیت از دنیا رفت، جهان ناگهان شوکه شد و برای همین بخش هایی از زندگی او زیر علامت سوال قرار گرفت و شایعات مختلفی درباره وی شکل گرفت. از چگونگی مرگ او گرفته تا توانایی هایش در هنر رزمی کونگ فو. در بین شایعات نقل شده درباره این قهرمان مشهور، تعدادی از آنها همچنان به قوت خود باقی مانده تا جایی که افراد زیادی از آن دفاع می کنند.

    برترین مجله اینترنتی ایران

    همشهری جوان: معمولا وقتی فرد مشهوری به طور ناگهانی از دنیا می رود شایعه ها و داستان های زیادی درباره علت مرگ او دهان به دهان می چرخد. شایعاتی که خیلی زود از یاد می روند. اما درباره بروسلیاستاد هنرهای رزمی، نظریه پرداز و بنیانگذار سبک رزمی «جیت کان دو»، شرایط فرق می کند.

     وقتی بروسلی در سن 32 سالگی و در اوج شهرت و محبوبیت از دنیا رفت، جهان ناگهان شوکه شد و برای همین بخش هایی از زندگی او زیر علامت سوال قرار گرفت و شایعات مختلفی درباره وی شکل گرفت. از چگونگی مرگ او گرفته تا توانایی هایش در هنر رزمی کونگ فو. در بین شایعات نقل شده درباره این قهرمان مشهور، تعدادی از آنها همچنان به قوت خود باقی مانده تا جایی که افراد زیادی از آن دفاع می کنند.

    بروسلی؛ از واقعیت تا دروغ

    مافیا بروسلی را کشت

    سال 1973 پس از مرگ بروسلی، بزرگترین شایعه درباره مرگ او، دهان به دهان چرخید. شایعه این بود که مافیای چین، بروسلی را با نقشه ای از پیش تعیین شده به قتل رسانده است زیرا او در فیلم هایش رازهای زیادی از هنرهای رزمی را به نمایش گذاشته است.

    در مقابل عده ای دیگر می گفتند که راهب های قاتل شائولین به همین دلیل مشابه، نقشه قتل بروسلی را کشیده اند تا مبادا وی رازهای بیشتری از هنرهای رزمی را فاش کند، اگرچه بسیاری از مردم این شایعه را باور کرده اند اما در پرونده پزشکی بروسلی آورده شده که وی به دلیل تورم مغزی جان خود را از دست داده است.

    به تشخیص پزشک این رزمی کار مشهور، او به دلیل خوردن آسپرین قوی به علت سردرد، به کما رفته و جان باخته است. البته در کالبدشکافی بروسلی، چند شاهدانه نیز در معده او پیدا شد که عده ای از پزشکان مدعی شدند که شاهدانه ها آغشته به زهر بوده و همین زهر سبب مرگ وی شده است. بروسلی در بیمارستان «کوئین الیزابت» هنگ کنگ درگذشت و این درحالی بود که چند ماه قبل از آن به علت تشنج و سردردهای شدید در همین بیمارستان بستری شده بود.



    نقشه گروه های سازماندهی شده جنایی


    یکی دیگر از شایعاتی که درباره مرگ بروسلی وجود دارد این است که گفته می شود گروه های زیرزمینی سازماندهی شده، مرگ او را رقم زده اند، زیرا آنها به بروسلی پیشنهاد بازی در فیلم هایشان را داده بودند و چون بروسلی از این کار سر باز زد وی را به قتل رساندند.

    بروسلی؛ از واقعیت تا دروغ

    بنابر این ادعا، آنها نه تنها از بروسلی انتقام گرفتند بلکه پسرش – براندون – را نیز در جوانی کشتند. براندون که مثل پدرش بازیگر شده بود، برای بازی در یکی از صحنه های فیلمی به نام «کلاغ» دعوت به کار شده بود.

    در یکی از صحنه های این فیلم، براندون باید مورد اصابت گلوله قرار می گرفت اما پس از شلیک گلوله توسط یکی از بازیگران، زمانی که کارگردان فیلم دستور کات داد، عوامل صحنه متوجه شدند که بدن براندون غرق خون شده است. عوامل فیلم براندون را به بیمارستان منتقل کردند اما وی مثل پدرش در جوانی از دنیا رفت.

    از آنجا که براندون لی نیز در سن 28 سالگی به طور ناگهانی کشته شده بود، این شایعات درباره او نیز قوت گرفت.



    مشت قاتل

    یکی دیگر از تئوری هایی که سال ها پس از مرگ بروسلی شکل گرفت «مشت قاتل» نام داشت. برای اولین بار، این تئوری در مجله «کمربند سیاه» که درباره هنرهای رزمی است به چاپ رسید. در مقاله ای از این مجله آمده بود: «لی ممکن است با ضربه «دیم ماک» یا مشتی که به نام «لمس مرگ» معروف است مرده باشد.

    یعنی بروسی پیش از مرگ خود هدف ضربه قرار گرفته و چند هفته بعد تاثیر مرگبار ضربه نمایان شده است. مشت مرگ در بسیاری از فیلم های رزمی از جمله «ببر خیزان، اژدهای پنهان» و «بیل را بکش 2» به تصویر کشیده شده است.

    در مقابل عده ای معتقدند که تکنیک ارتعاش کف دست موجب مرگ قهرمان رزمی کار شده است. یعنی با استفاده از نیروی زندگی یا همان نیروی «چی» بروسیلی را به قتل رسانده اند. سال 1997 انستیتوی ملی سلامت آمریکا اعلام کرد که تحقیق درباره چنین ادعایی غیرممکن است زیرا ثابت کردن آن با اطلاعات علم پزشکی امروزی امکانپذیر نیست.



    شایعات اضافه

    علاوه بر شایعاتی که درباره مرگ بروسلی وجود دارد، شایعات دیگری هم درباره توانایی ها و تکنیک های او وجود دارد.

    بروسلی؛ از واقعیت تا دروغ



    اژدهای کاغذی


    یکی دیگر از شایعات عجیب و غریبی که درباره بروسلی دهان به دهان چرخید این بود که گفته می شد با وجود استعداد او در بازی فیلم و به تصویر کشیدن هنرهای رزمی، وی یک اژدهای کاغذی بیش نبود.

    بسیاری می گفتند توانایی های رزمی او هیچ وقت به مرحله آزمون گذاشته نشد و مبارزات بروسلی همگی نزاع های خصوصی بود یا فن مبارزات در حد تئوری باقی ماند. حتی عده ای معتقد بودند که بروسلی بیشتر یک مربی بود تا یک مبارز. در برابر این شایعات، خیلی ها بر این عقیده بودند که بروسلی در کاولون – حومه هنگ کنگ – و با مبارزات خیابانی بزرگ شد و برای همین بود که خانواده اش وی را تشویق کردند تا هنرهای رزمی را یاد بگیرد و به این ترتیب او در سن 13 سالگی شروع به یادگیری «وینگ چون» کرد.

    ماجرای دیگری که درباره بروسلی تعریف می کنند، مبارزه او با پسر یکی از خانواده های جنایتکار چینی بود. پدر بروسلی از ترس اینکه مبادا زندگی پسرش پس از این مبارزه به خطر بیفتد او را به آمریکا می فرستد تا از آنجا دور باشد.

    بروسلی؛ از واقعیت تا دروغ



    قدرت مشت یک اینچی


    «قدرت مشت یک اینچی» نوعی تمرین مشت زنی است که آن را به بروسلی نسبت می دهند. گفته می شود که این نوع فن مشت زنی را بروسلی اتز هنرهای رزمی چینی گرفته است.

    مشت یک اینچی از فاصله صفر تا 15 سانتی متری به حریف زده می شود و در آن از تکنیکی به نام «فا جین» کمک گرفته می شود که این کلمه به معنی پودر انفجاری است.

    لی، این فن مشت زنی را زمانی که «وینگ چون» هنری بر پایه برداشت ها و آموخته هایش در هنگ کنگ را آموزش می داد یاد گرفت و همیشه آن را به نمایش می گذاشت.

    بروسلی؛ از واقعیت تا دروغ

    شبکه دیسکاوری در یکی از برنامه هایش نیروی این مشت را توسط دستگاه فشارسنج اندازه گیری کرده و آن را با یک مشت معمولی مقایسه کرد. نتیجه باورنکردنی بود، مشت معمولی 147 گیلوگرم و مشت یک اینچی 69 کیلوگرم قدرت داشت، اما از آنجا که قدرت این مشت در ضربه به انسان اندازه گیری نشد، همچنان آن را به عنوان یکی از تکنیک های قوی در مبارزات معرفی کردند.

    پایین بودن میزان قدرت مشت یک اینچی همچنان موضوع داغ بحث بسیاری از طرفداران هنرهای رزمی است و بسیاری معتقدند که این ضربه بیشتر هل دادن است تا مشت زدن به حریف.



    کیسه بوکس 149 کیلوگرمی


    یکی از ادعاهای دیگر درباره بروسلی این بود که می می توانست یک کیسه بوکس 149 کیلوگرمی را در حالی که از سقف آویزان است و به این طرف و آن طرف می رود با یک ضربه از هم بپاشد.

    بروسلی؛ از واقعیت تا دروغ

    این ادعا از سوی بسیاری از طرفداران بروسلی نیز مورد بحث قرار دارد، البته در فیلمی از بروسلی او موفق شد یک کیسه بوکس 31 کیلوگرمی را با یک ضربه خراب کند اما از نظر متخصصان پاره کرده و از بین بردن کیسه ای به وزن 149 کیلوگرم بسیار دور از ذهن و محال است.
    مکس پین
    ۰۱ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۲۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
    تصاویر خیره‌کننده ارائه‌شده، انفجار صوتی را به نمایش می‌گذارند که از عبور پیشرفته‌ترین هواپیماها از مانع صوتی ایجاد شده‌اند.
    ایسنا: تصاویر خیره‌کننده ارائه‌شده، انفجار صوتی را به نمایش می‌گذارند که از عبور پیشرفته‌ترین هواپیماها از مانع صوتی ایجاد شده‌اند.

    بسیاری از افراد صدای انفجار‌های صوتی را شنیده‌اند، حتی اگر این انفجارها را ندیده باشند.

    انفجارهای صوتی پدیده‌های جذابی هستند و هنگامی که یک هواپیما (یا شی دیگری) سریع‌تر از سرعت صوت حرکت می‌کند، پدیدار می‌شود.

    در این فرایند امواج شوک خلق می‌شوند و هنگام عبور از مانع صوتی انفجار صوتی ایجاد می‌شود.

    برای ایجاد انفجار صوتی سه مولفه لازم است. یکی از این مولفه‌ها وجود شییء(هواپیما) است که با سرعت مافوق صوت حرکت می‌کند. سپس محیطی (هوا) مورد نیاز است که سرعت از خلال آن سیر کند و سومین مولفه مورد نیاز نیز شوک‌های موج گزارش شده است.


















    مکس پین
    ۰۱ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
    تحقیق سنتی پیش از ازدواج به شکل یک رسم درآمده. رسمی که دیگر نه درست انجام می‌شود نه روش جایگزین برای آن پیدا می‌شود. معمولا پدر دختر با قرار قبلی به محل کار داماد سر می‌زنند و می‌پرسند او چطور آدمی است و طبیعی است که جوابی نمی‌شنود جز آنکه «خوب است».
    برترین مجله اینترنتی ایران
    مجله زندگی ایده آل: تحقیق سنتی پیش از ازدواج به شکل یک رسم درآمده. رسمی که دیگر نه درست انجام می‌شود نه روش جایگزین برای آن پیدا می‌شود. معمولا برادر یا پدر دختر با قرار قبلی به محل کار داماد سر می‌زنند و می‌پرسند او چطور آدمی است و طبیعی است که جوابی نمی‌شنود جز آنکه «خوب است.» با تغییر شکل آشنایی دختر و پسر در جامعه امروز، شکل این تحقیقات هم باید عوض شود. تحقیقی که نه فقط خانواده دختر از پسر، بلکه خانواده پسر هم از دختر باید انجام دهند. سؤالات مقدماتی مثل سن و شغل و فرهنگ خانواده در جلسات اول آشنایی پرسیده می‌شود اما تحقیق اصلی که بعد از آن آغاز می‌شود، سرنوشت یک عمر زندگی را رقم می‌زند و باید جامع و کامل باشد و بیشترین شناخت را از همسر آینده به دست بدهد. هرچند که همیشه وجهه ناشناخته‌ای باقی می‌ماند که فقط با زندگی زیر یک سقف معلوم می‌شود. نظرات حسن عسگری‌فر، روانشناس و مشاور خانواده درباره درست تحقیق کردن به شما کمک خواهد کرد.

    حرف‌های اول آشنایی موثق است!

    همه در شروع ارتباط ناخودآگاه خود را طوری نشان می‌دهند که برای طرف مقابل جذاب‌تر به نظر برسند اما در عمل چیز دیگری هستند. شناخت افراد از هم در دوره آشنایی خیلی گنگ است چون معمولا روابط منقطع است. یعنی طرفین هفته‌ای یک یا دو بار همدیگر را می‌بینند و در این زمان کوتاه طبیعی است که فقط حرف‌های شیرین به هم می‌زنند اما در رابطه تنگاتنگ در زندگی زناشویی همه چیز فرق می‌کند. ما در زندگی از هم طلبکاریم و برای اینکه احساس آرامش و امنیت کنیم از یکدیگر سهم می‌خواهیم. اگر قرار باشد همسرمان ساعت 6 از سر کار برگردد ما وقت عصر او را برای خودمان می‌خواهیم اما حالا اگر او عصرها را برای دوستان یا خانواده خودش اختصاص دهد، بحران تازه شروع می‌شود.



    دخالت خانواده چقدر موثر است؟

    در دنیای امروز در بسیاری موارد دختر و پسر با هم از قبل آشنا شده‌اند و بعد خانواده را در جریان می‌گذارند. در آشنایی‌هایی که به شکل سنتی انجام نشده و خانواده حضور پررنگی در آن نداشته ‌است، معضلات خودشان را دیر نشان می‌دهند اما خانواده در این مرحله می‌تواند تحقیقات میدانی کند که البته باید بدانیم در آن خیلی از مسائل مثل بعضی بیماری‌های روحی- روانی، ناکامی‌ها و ویژگی‌هایی که در موقعیت‌های بحران‌زا خودش را نشان می‌دهد جزء مسائل پنهان خانواده‌ها باقی می‌ماند. برای مثال افرادی هستند که ما به آنها می‌گوییم انفعالی انفجاری. این افراد فشار را تحمل می‌کنند و در یک نقطه منفجر می‌شوند. اگر شما حس کنید طرف مقابل همیشه منفعل است و یکدفعه با رفتار انفجاری روبه‌رو شوید، به شدت دچار هراس و ترس می‌شوید.

    دوستان و شبکه‌های اجتماعی می‌توانند منبع تحقیق باشند؟

    دوستان نمی‌توانند به اندازه‌ خانواده قابل استناد باشند. بهتر است برای شناخت به ستون‌های سفت و واقعیت‌ها تکیه کنیم. وقتی در جایگاه تحقیق هستید احساس امنیت در کسب اطلاعات کنید. ممکن است دوست بخواهد شما را خراب کند یا بیش ‌از حد بالا ببرد. شبکه‌های اجتماعی هم نمی‌توانند معیار شناخت باشند چون افراد می‌توانند با هویت غیر واقعی در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا کنند.

    به کدام ویژگی‌ها دقت کنیم؟

    بعضی از اطلاعات کلی که در چارچوب و نگاه خانواده مشخص می‌شود می‌تواند دلگرم کننده باشد. اینکه خواستگار معتاد نیست، در کار فعال هست یا نه، اگر 10 سال کار کرده چه پس‌اندازی دارد، مدبر است یا نه، ماشینش را خودش خریده یا از حمایت خانواده استفاده کرده، جایگاه کاری و خانوادگی‌اش چگونه است و چیزهایی از این دست می‌توانند باعث شناخت شوند. جایگاه فرد در خانواده یکی از مهم‌ترین نکاتی است که خانواده می‌تواند رویش دست بگذارد. هرقدر فرد قابلیت‌های تعهدی‌اش رادر خانواده بیشتر نشان دهد در زندگی آینده هم متعهدتر خواهد بود. در مقابل رفتارهای لاابالی‌گری منیت و خودخواهی‌ در زندگی مشترک مشهود و غیر قابل انکار است و جز در دراز مدت نمی‌توان چیزی را تغییر داد.

    تحقیقات محلی مفید است؟

    تحقیقات محلی می‌تواند تا حدی دل خانواده‌ها را قرص کند. ممکن است با آنها به شناخت تمام و کمال نرسیم اما بخشی از ویژگی‌ها قابل دسترسی است. با این تحقیقات لااقل می‌توان فهمید که اجازه ادامه رابطه را به دختر و پسر بدهیم یا نه. اما خانواده ملاک ارجح‌تری از تحقیق در محل کار و بین همسایه‌هاست. وقتی خانواده ها با هم در ارتباط هستند پدرها و مادرها یکدیگر و جایگاه و رفتار خانواده را با هم می‌بینند. در این ارتباط رازهای پنهان می‌توانند کشف شوند. به خصوص در ارتباط مکرر با همدیگر.

    حرفه‌ای عمل کنید

    کاری که در مراکز مشاوره پیش از ازدواج درباره کسانی که می‌خواهند با هم ازدواج کنند انجام می‌شود با چیزی که در تحقیقات میدانی و محیطی درباره فرد انجام می‌شود متفاوت است. در این مشاوره‌ها یکسری فاکتورهای معمول روانشناسان بررسی می‌شود که بررسی آنها از سوی خانواده‌ها ممکن نیست. بسیار اتفاق می‌افتد که دختر یا پسر چیزی نباشند که در ابتدای آشنایی نشان داده‌اند. دو آدم با دو نگاه، طبقه اجتماعی، ایدئولوژی و تربیت متفاوت قرار است در زندگی همسو با هم قرار بگیرند. در مراکز مشاوره برای اینکه این چالش‌ها را حل کنند سعی می‌کنند در ابتدا اطلاعات مقدماتی را از دختر و پسر بگیرند. اطلاعاتی مثل اینکه طرفین چند خواهر و برادر دارند، فرزند چندم خانواده هستند، شغل پدر و مادرشان چیست، چند وقت است که کار می‌کنند، کجا آشنا شده‌اند، آشنایی‌شان چقدر طول کشیده، چه انتظاراتی از هم دارند و چرا.اما در مراحل بعدی مشاور باید چالش‌هایی ایجاد کند که دو نفر به عنوان زوج مجبور شوند درگیر معضلات و تفاوت‌های‌شان شوند و با این روش اختلافاتی که درباره خواسته‌های‌شان از هم دارند مشخص شود. معمولا زوج‌ها در ابتدا فکر می‌کنند تمام خواسته‌های‌شان مشترک است و توقعی خاص از هم و اختلاف‌نظری با هم ندارند. اما در حقیقت اینطور نیست. وقتی فرد با رابطه طرف مقابلش با خانواده و توقعات و وظایف متقابل روبه‌رو می‌شود، مشکلات تازه‌ای مشخص می‌شود. چیزهایی مثل اینکه چقدر از طرف مقابل توقع سهم دارد. اینکه آیا سهمی از او را برای خانواده خودش قبول دارد یا نه. اگر به مشکل بخورد دوست دارد مشکل با کدام خانواده مطرح شود یا چیزهایی مثل این. در مجموع این جزئیات هستند که می‌توانند باعث شناخت دو فرد به طور کامل برای یکدیگر شوند. بعد از آن به جای اینکه درباره موفقیت یا موفق نبودن ازدواج نظر داده شود دو طرف در جریان مشکلات و بحران‌هایی که ممکن است در زندگی با آنها روبه‌رو شوند قرار می‌گیرند و مهارت‌های ارتباط با همسر، تشخیص بحران‌ها و کنترل زندگی را یاد می‌گیرند.



    حرف‌های دختر و پسر قابل استناد است؟

    بیشتر سؤال‌هایی که دختر و پسر در دوره آشنایی از هم می‌پرسند حول برنامه‌های‌شان برای آینده می‌چرخد که معمولا به جواب‌های قابل استنادی نمی‌رسد. در واقع آنها فقط درباره آرزوهای‌شان حرف می‌زنند، مخصوصا اگر جوان باشند. این محاورات بین دختر و پسر فقط می‌تواند برای این باشد که آنها کمی به هم نزدیک شوند و توافقات نمی‌تواند قطعیت داشته باشد اما وقتی دو نفر در سن بالا به هم تعهد می‌دهند وضعیت فرق می‌کند. جایگاه اجتماعی آنها در آن وضعیت تثبیت شده‌است. آنها برای خود کار و موقعیت، قواعد و هنجارهایی دارند که به آن باور دارند و براساس آن حرف می‌زنند.

    برای تحقیق چقدر زمان بگذاریم؟

    ملاک مشخصی برای زمان تحقیق وجود ندارد اما مشخص است که نمی‌توان به زمان رابطه دختر و پسر تکیه کرد. رابطه‌های معمولی که بین همشاگردی‌ها و همکاران به وجود می‌آید شناخت چندانی به دست نمی‌دهد چون منقطع است اما وقتی مراودات خانواده شروع می‌شود اگر 6 ماه تا یک سال زمان بگذاریم معقول‌تر است. البته فراموش نکنید این به معنای افزایش دوره عقد نیست. زمانی که ذکر شد برای دوره قبل از عقد است. در دوره نامزدی دختر و پسر تعهد اخلاقی به هم دارند اما تعهد قانونی ندارند و اگر در دوره نامزدی به توافق نرسیم و جداشویم ضرر کمتری متحمل می‌شویم اما آ‌نها وقتی عقد می‌کنند زندگی زناشویی را با شکلی غیر از زناشویی شروع می‌کنند. دختر وقتی عقد می‌شود حمایت مکرر شوهر را لازم دارد. درحالی‌که وقتی قبل از ازدواج عقد می‌کند نیازهای عاطفی را هفته‌ای یکی دو بار می‌تواند از همسر بگیرد و برای او مشکل ایجاد می‌شود.
    مکس پین
    ۰۱ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۱۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
    هنر های جالب!
    عکاسی از آن هنر های جالب است که اگر دوربین را در دست افرا د مختلف بدهی تا از یک صحنه عکس بگیرند نتایج کاملأ متفاوتی از یک صحنه به شما خواهند داد.
    عکاسی از آن هنر های جالب است که اگر دوربین را در دست افرا د مختلف بدهی تا از یک صحنه عکس بگیرند نتایج کاملأ متفاوتی از یک صحنه به شما خواهند داد.

    به گزارش روزگار نو یک عکاس خوش ذوق فرانسوی با استفاده از یک لنز بسیار ماکرو انعکاس شکفتن گل ها را در یک قطره ی آب در قاب تصویر در آورده است.

    برتراند کوک 33 ساله می گوید برای گرفتن عکس هایی به ظاهر ساده ماه ها وقت صرف نموده است تا تصاویر گل ها در حباب کوچک قطره ی آب رخ نمایی کند.

    وی این عکس ها را برای 15 مورد گل از جمله گل یاس و بابونه،رز،قاصدک و خشخاش و... انجام داده است.










    مکس پین
    ۰۱ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۱۴ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
    آیا او ادعا‌هایش درست است یا تنها برای به دست آوردن دل شما چنین حرف‌هایی را به زبان می‌آورد؟ و آیا او همین‌قدر آرام و قابل اعتماد است یا قرار است بعد از رسیدن به شما، نقاب از چهره‌اش بردارد و فرد دیگری شود؟
      آیا او ادعا‌هایش درست است یا تنها برای به دست آوردن دل شما چنین حرف‌هایی را به زبان می‌آورد؟ و آیا او همین‌قدر آرام و قابل اعتماد است یا قرار است بعد از رسیدن به شما، نقاب از چهره‌اش بردارد و فرد دیگری شود؟ جواب دادن به این سؤال‌ها کار هر کسی نیست. اما اگر شما، بتوانید زبان بدنش را رمزگشایی کنید، می‌توانید تا حدودی از درست بودن حرف‌هایش مطمئن شوید و بدانید خود واقعی‌اش، همین فرد است یا نه! پس پیش از آنکه جواب نهایی را بدهید، در خواندن زبان بدن حرفه‌ای شوید.

    گذاشتن  دست در جیب

    خواستگار دست به جیب شما، احتمالا اطلاعات با ارزشی را پنهان می‌کند و نمی‌خواهد بخشی از زندگی‌اش را برایتان فاش کند.

     پنهان کردن دست چپ

    اگر دست چپش را پنهان می‌کند، به احتمال زیاد، مسائل شخصی‌اش را از شما مخفی می‌کند و  دوست ندارد از زندگی‌اش سر دربیاورید.

    پنهان کردن دست راست

    اگر دست راست را پنهان می‌کند، احتمالا مسائلی را که ارتباط زیادی به خودش ندارد و به دیگران یا محیط بیرون مربوط است را از شما مخفی می‌کند.

    ‌پوشاندن دهان

    پوشاندن دهان هنگام صحبت کردن یعنی ترس از بیان، پنهان کاری و خجالتی بودن.

    دست به آسمان

    اگرکف دست‌هایش را روبه بالاو با انگشتان کشیده نشان می‌دهد، صادق است و به شما علاقه دارد.اما اگر کف دست‌هایش به سمت پایین باشد، احتمالا در زندگی‌اش فردی گشاده‌رو نیست.


    چه قدر از شما فاصله می‌گیرد؟

    اگر او در فاصله نیم تا یک متری شما می‌ایستد، a می‌توانید به او اعتماد کنید، زیرا نه خود را با شما بیگانه می‌داند و نه بیش از آنکه شایسته این موقعیت باشد به شما نزدیک می‌شود.

      اگر او در دایره‌ای به شعاع 15 سانتی‌متر تا نیم متری شما می‌ایستد، احتمالا شما را از همین حالا همسر آینده‌اش می‌داند و می‌خواهد با شما صمیمی‌تر باشد. البته او نمی‌داند که هنوز برای ایجاد چنین حسی زود است و با این کارش شما را از خود دور می‌کند، زیرا این فاصله تنها متعلق به والدین، همسر، دوستان صمیمی و کودکان اطراف‌تان است.

      اگر او در فاصله یک متری و بیشتر از شما دور می‌ایستد، یا به شما بی‌علاقه است یا آنقدر خجالتی است که هنوز نمی‌تواند شما را به عنوان یکی از عزیزان خود بداند. چون این فاصله، مناسب غریبه‌هایی است که در خیابان از کنار‌تان رد می‌شوند یا فروشنده‌هایی که از آنها خرید می‌کنید.


    با پاهایش  چه می‌کند؟

    تکان دادن پا

    اگر مدام پاهایش را تکان می‌دهد، احتمالا از این خواستگاری پشیمان شده و بعد از جداشدن از شما، دیگر سراغتان را نمی‌گیرد.

    گذاشتن هر دو پا روی زمین

    اگر پاهایش را در کنار هم و محکم روی زمین قرارداده، روی راستگویی‌اش حساب کنید، چون فردی صادق و متعادل است. اما اگر پایش را روی پنجه یا پاشنه تکیه داده، احتمالا او فرد صادقی نیست و تمام حقیقت را نمی‌گوید.

    انداختن پا روی پا

    اگر یک پا را بالاتر از زانوی یک پای دیگر قرارداده، احتمالا همه حقیقت را به شما نمی‌گوید یا از اینکه در شرایط امنی قرار دارد مطمئن نیست.

    جفت کردن پاها

    اگر او در حالتی ایستاده که پاهایش کنار هم هستند، احتمالا حالت دفاعی به‌خود گرفته و چندان با گفته‌ها یا کارهای شما موافق نیست.


    با چشم‌هایش چه می‌کند؟

    اگر نمی‌خواهد به شما نگاه کند، موضوعی را از شما پنهان می‌کند.

    اگر او مدام به پایین نگاه می‌کند، احتمالا به شما دروغ می‌گوید.

    اگر او چشم‌ در چشم شما می‌دوزد، دوست دارد با شما صمیمی‌تر شود.

    چشم‌هایش را پنهان می‌کند؟

    بررسی‌ها نشان می‌دهد دروغگوها با مالیدن چشم‌ها، پوشاندن آنها با دست یا بستن آنها می‌خواهند از دیدن آنچه در مقابل چشمان‌شان می‌گذرد جلوگیری کنند؛ پس خاراندان چشمش را پای حساسیت فصلی نگذارید.

    زیاد پلک می‌زند؟

    فردی که ریگی به کفشش نباشد و در شرایط عادی قرار داشته باشد، در هر دقیقه، حدود6 تا 8بار پلک می‌زند. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد در زمان استرس، بیشتر پلک می‌زنند. پلک زدن بیش از اندازه، به شما می‌گوید فرد مقابل‌تان از لحاظ روانی چندان در آرامش قرار ندارد یا دلیلی برای اضطراب و نگرانی دارد.

    منبع:مجله سیب سبز
    مکس پین
    ۰۱ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۱۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر
    روزنامه نگار انگلیسی به طور اتفاقی در حومه کنت انگلستان به صحنه ای برخورد و به سرعت به ثبت آن پرداخت. وی در این منطقه شاهد به آب زدن یک مرغ ماهی خوار برای شکار بود ...



    طبیعت از نگاه ناظر بشر زیباست؛ حتی اگر در موردی یکی از موجودات به زندگی موجود دیگری پایان دهد!

    به گزارش روزگارنو، مارک بریج، روزنامه نگار انگلیسی به طور اتفاقی در حومه کنت انگلستان به صحنه ای برخورد و به سرعت به ثبت آن پرداخت. وی در این منطقه شاهد به آب زدن یک مرغ ماهی خوار برای شکار بود و توانست از اول تا آخر این صحنه را به تصویر بکشد و حالا ما با تماشای کار او می توانیم به بازسازی آن حادثه بپردازیم:














    مکس پین
    ۰۱ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر